En vecka kvar!

Om en vecka (!!!) åker jag till Kalifornien. Denna tiden sitter jag på flyget…. Det tar lite drygt 5 timmar att flyga dit. Långt! Flyger själv, så lär ju inte ha det så jättekul… Har uppdaterat min Spotify till premium så nu kan jag iaf lyssna på en massa musik. Måste bara fixa en massa bra spellistor också, sedan kan timmarna på flyget gå!

Idag har jag annars försökt att packa lite till… Har nu beslutat mig för att köra på detta:
Lila väskan- övervikt (120 dollar får väga upp till 32 kg)
Svarta väskan- normalvikt (23 kg)
Lilla blåa väskan- extraväska (132 dollar får väga 23 kg)
Röd ryggsäck- datorväska (
Ikeakasse med blixtlås- handbagage (får väga 10 kg)

Alltså behöver jag betala 252 dollar extra… Förhoppningsvis inte mer! I min handbagage-kasse ska jag trycka ner en sovsäck, kudde, ett par vinterskor och kameraväskan. I ryggsäcken tar jag datorn och lite annat tungt… Får försöka ”smyga” lite vid incheckningen av allt bagage, så kanske de inte lägger märke till allt jag har…

Denna helgen är jag ensam hemma. Familjen åkte till sin Cabin nu på kvällen. De kommer hem på Söndag och då ska vi gå ut och äta, eftersom det är min sista helg med familjen, typ. Vi skulle gått till en Japansk restaurang där de steker maten vid bordet, men den var tydligen stängd. Så jag bestämde därför att vi kan gå till en grekisk restaurang i Clarendon. Har varit där två gånger innan. Inte en jättebra restaurang, eller så har jag bara tagit ”fel” mat… Får se hur det blir på Söndag.

Sedan jobbar jag en vecka. Barnen har inga camps så jag ska planera lite playdates, zoobesök och in till pappans jobb med barnen för lunch. Ska ta dem till något museum med. Lämnar för Kalifornien på Fredag och förhoppningsvis kan pappan skjutsa mig till flygplatsen. Han kunde annars skjutsa mig till shuttlebussen. Kommer hem från Kalifornien natten mellan den 9:e och 10:e Augusti. Då är det bara hem hit, på något sätt, och sova. Sedan är jag med barnen Mån-Onsdag för att sedan flyga hem till Sverige den 13:e Augusti. Inte långt kvar nu… Mindre än en månad! Måndagen den 28:e Juli har jag varit i USA i 365 dagar! Sjukt! Så länge har jag inte varit i ett annat land om man bortser från Sverige. När vi bodde i Tyskland åkte vi ju till Sverige lite då och då och så var jag ju med familjen…

Igår jobbade jag kväll! Urmysigt!
Här är en bild från Instagram (där jag heter Yllebarnet) med bilder från gårdagskvällen och en glass med Gabbi och hennes lilla söta värdbarn.

20140718-214610-78370517.jpg

Skönt att kunna få bebisgosa lite!

Hej svejs!

Lämna en kommentar