På flyget…

Har tråkigt!!!
Detta inlägg kommer postas först när jag är i SF- förhoppningsvis (peppar, peppar ta i trä)…
Fick skjuts till flygplatsen av pappan. Skönt att slippa ta en shuttlebus. Kom fram runt 15.45 och letade efter incheckningsdisken för Virgin America. Gick hela hallen bort, men såg den inte. Var i rätt terminal, men hade inte fattat (eller jag skyltningen i USA är ju sämst) att det även fanns incheckningsdiskar bakom den längan som jag just gott… Så det var ju bara att gå runt och gå längst bort- till där jag kom in… Checkade in en väska på ca 43 lb. Det är väll runt 20 kg tror jag, min handvåg stämmer inte…. Oroväckande!
Gick sedan mot gate B. Dit behövde man ta ett tåg. Stor flygplats… Kom till B och gick igenom säkerhetskontrollen och sedan letade jag upp gate B63. Ca 2 timmar till boarding så det blev att gå runt lite, leta wifi-Starbucks. Köpte två mackor, godis, vatten och en tidning. Vid boardingen av planet fick vi veta att tv-skärmarna inte funkade… suck. Inte för att jag kan komma till ro och kolla på en film, men hade gärna sett kartan där vi flyger. Märker just att det inte går att lägg in bilder utan internet. Så ni blir utan bilder.
Har ätit en av smörgåsarna, men antar att min matsäck krympt rejält då jag varit för nervös för att äta ordentligt sedan i förrgår typ. Dåligt jag vet.
Jag har sämsta platsen. Sitter i mitten i en tre rad. Till höger om mig sitter en kille, som dragit ner persiennen för han läser på sin läsplatta- överlutad över bordet så hade ändå inte sett ut. Han var dock snäll att ta upp persiennen när vi lyfte. Nästa gång han tar upp den ska jag ta mig en titt. Tror dock att det är mest moln. Till vänster om mig sitter en äldre dam och läser en bok också överlutad över sitt bord.
Annars är det en del barn på flyget och en liten hund. Många barn jag sett som åker själva, med sådana där resasjälvpass typ.
Nu åkte persiennen upp, såg dock inte mycket. Moln och dis…

Hade mer än gärna suttit i första klass… Stora breda sätten med typ 1 meters benutrymme vardera och allt mycket mysigare.

Det är lite skakigt då och då, jobbigt tycker jag som är flygrädd!

Har tråååååkigt! Bara 4 timmar kvar, inte ens halvvägs! SUUUUCK!

Detta postas idag Söndag, alltså två dagar senare än det skrevs…

Lämna en kommentar